Historia

Nasza historia rozpoczęła się w latach 80-tych produkcją kremów czekoladowych, które podbiły serca polskich konsumentów. Jesteśmy ważnym graczem na rynku półproduktów cukierniczych. Od lat dostarczamy surowce oraz dzielimy się naszą wiedzą z producentami, zaczynając od lokalnych rzemieślników, poprzez polskie sieci cukierni, aż po międzynarodowe koncerny wytwarzające lody, ciastka i inne specjały na masową skalę.

Swoją rozpoznawalność zyskaliśmy dzięki produkcji tabliczek czekolady pod marką własną: Terravita, Cocoacara, Alpinella i Sublime oraz pod private label dla największych sieci handlowych. Ważnym aspektem w naszej historii i powodem do dumy jest fakt, że po dziś dzień pozostajemy firma rodzinną w 100% z polskim kapitałem.

1983

Kremy Terravita po raz pierwszy pojawiają się na rynku tworząc fundament do rozwoju firmy.

1985

Jedni z pierwszych pracowników Terravita.

1988

Wprowadzenie na rynek półproduktów cukierniczych. Początek, późniejszej, szerokiej współpracy z profesjonalistami działającymi w branży cukierniczej – rzemieślnikami oraz producentami przemysłowymi.

1990

Wprowadzenie do sprzedaży pierwszych tabliczek czekolady. Sztandarowy produkt Terravita trafia do rąk klientów, czyniąc markę istotnym i konkurencyjnym graczem na rynku.

1991

Firma rozpoczyna produkcję pod swoim obowiązującym do dziś adresem w Poznaniu.

1993

Rozpoczęcie międzynarodowej sprzedaży produktów Terravita i rozwój strategii eksportowej. Terravita trafia na rynki w innych krajach.

1994

Debiut nowej formy produktów. Terravita wprowadza do sprzedaży okazjonalne figurki czekoladowe.

1995

Nasze pierwsze samochody transportowe.

1997

Rozwój strategii marketingowej w różnych kanałach komunikacji. Pierwsza reklama Terravity pojawia się w telewizji.

Polscy aktorzy na początku swojej kariery występowali w naszych reklamach.

1998/1999

Telewizyjny spot reklamowy z Panem Yapą zdobywa główne nagrody w plebiscycie na najlepszą reklamę TV – produkcja dwukrotnie otrzymuje statuetkę Vena.

2007

Poszerzenie oferty produktowej i umocnienie pozycji na rynku czekolad. Terravita wprowadza na rynek nowe marki – Alpinella i Cocoacara oraz zdobywa kontrakty na produkcję i dostawy tabliczek private labels dla sieci marketów i dyskontów.

2011/2012

Progres w dziedzinie gramtur produktowych. Urozmaicenie kategorii poprzez produkcję czekolad o wadze 225 g.

2019

Poszerzenie portfolio półproduktów przeznaczonych dla profesjonalistów z branży cukierniczej o markę własną
Bellaria.

2021

Dalszy dynamiczny rozwój firmy i innowacyjne podejście do produkcji. Zakup oraz uruchomienie nowoczesnej linii produkcyjnej czekolad.

2021/2022

Rebranding dwóch linii czekolad:
Classic 100 g oraz dużych tabliczek 225 g.

2022

Rozwinięcie nowej linii
nadziewanych dużych tabliczek 235 g.

Nie możesz dodać więcej produktów do porównania
Porównaj produkty