Nasza historia rozpoczęła się w latach 80-tych produkcją kremów czekoladowych, które podbiły serca polskich konsumentów. Jesteśmy ważnym graczem na rynku półproduktów cukierniczych. Od lat dostarczamy surowce oraz dzielimy się naszą wiedzą z producentami, zaczynając od lokalnych rzemieślników, poprzez polskie sieci cukierni, aż po międzynarodowe koncerny wytwarzające lody, ciastka i inne specjały na masową skalę.
Swoją rozpoznawalność zyskaliśmy dzięki produkcji tabliczek czekolady pod marką własną: Terravita, Cocoacara, Alpinella i Sublime oraz pod private label dla największych sieci handlowych. Ważnym aspektem w naszej historii i powodem do dumy jest fakt, że po dziś dzień pozostajemy firma rodzinną w 100% z polskim kapitałem.
Kremy Terravita po raz pierwszy pojawiają się na rynku tworząc fundament do rozwoju firmy.
Jedni z pierwszych pracowników Terravita.
Wprowadzenie na rynek półproduktów cukierniczych. Początek, późniejszej, szerokiej współpracy z profesjonalistami działającymi w branży cukierniczej – rzemieślnikami oraz producentami przemysłowymi.
Wprowadzenie do sprzedaży pierwszych tabliczek czekolady. Sztandarowy produkt Terravita trafia do rąk klientów, czyniąc markę istotnym i konkurencyjnym graczem na rynku.
Firma rozpoczyna produkcję pod swoim obowiązującym do dziś adresem w Poznaniu.
Rozpoczęcie międzynarodowej sprzedaży produktów Terravita i rozwój strategii eksportowej. Terravita trafia na rynki w innych krajach.
Debiut nowej formy produktów. Terravita wprowadza do sprzedaży okazjonalne figurki czekoladowe.
Nasze pierwsze samochody transportowe.
Rozwój strategii marketingowej w różnych kanałach komunikacji. Pierwsza reklama Terravity pojawia się w telewizji.
Polscy aktorzy na początku swojej kariery występowali w naszych reklamach.
Telewizyjny spot reklamowy z Panem Yapą zdobywa główne nagrody w plebiscycie na najlepszą reklamę TV – produkcja dwukrotnie otrzymuje statuetkę Vena.
Poszerzenie oferty produktowej i umocnienie pozycji na rynku czekolad. Terravita wprowadza na rynek nowe marki – Alpinella i Cocoacara oraz zdobywa kontrakty na produkcję i dostawy tabliczek private labels dla sieci marketów i dyskontów.
Progres w dziedzinie gramtur produktowych. Urozmaicenie kategorii poprzez produkcję czekolad o wadze 225 g.
Poszerzenie portfolio półproduktów przeznaczonych dla profesjonalistów z branży cukierniczej o markę własną
Bellaria.
Dalszy dynamiczny rozwój firmy i innowacyjne podejście do produkcji. Zakup oraz uruchomienie nowoczesnej linii produkcyjnej czekolad.
Rebranding dwóch linii czekolad:
Classic 100 g oraz dużych tabliczek 225 g.
Rozwinięcie nowej linii
nadziewanych dużych tabliczek 235 g.